miercuri, 5 octombrie 2011

Iubire cu gust de flori



(The first breath of love)


"Închis, fără de moarte, doar într-un singur vers,
M-a sărutat pe gură întregul Univers."
                                            (Vasile Voiculescu)


    Cu flori. Aşa mi-a bătut iubirea la uşă. Eu mi-o imaginam mirosind a stele, a praf de curcubeu, a ploaie caldă cu zâmbet. Surprinsă, am primit îmbrăţişarea ei de liliac primăvăratic despletindu-mi visele în braţele ei.
    Apoi a venit năvalnic cu miros puternic de gladiole. Portocalii.
    Într-o seară, ciudată seară, m-a învelit crinul ucigător. Mi-am ars toate durerile în noaptea care-a urmat, otrăvită de parfumul acela dureros de dulce şi aiuritor.
    Începusem să mă obişnuiesc cu joaca ei. Aşteptam lăcrimioarele. Gingaşele lăcrimioare. Plânsele lăcrimioare. Aşa au venit. Le-am plâns şi eu când îmi tăiam inima în patru în încercarea de a scoate din ea toate speranţele sădite prin gândul că ele vor însemna finalul căutărilor.
    Au urmat macii. Iubiţii maci. Nemărginiţii maci. Apoi florile de câmp. Nu-mi amintesc de gustul calelor, dacă le-am trăit sau doar visat, dar ştiu că acum m-am oprit la o floare a soarelui. I-am sărutat petalele. Mi-am îngălbenit pleoapele de aşteptare. Ea încă nu şi-a întors capul spre mine. Dar n-am obosit. Cerul meu are soare veşnic.







30 de comentarii:

  1. Ovidiu,
    îmi place când reuşesc să te las fără cuvinte... :) Pentru că se întâmplă atât de rar... :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa-ti fie viata vesnic insorita iti doresc!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Impresionant acest poem in proza. Aveti calitatile unui fin observator al detaliilor ceace presupune un real talent literar.

    Cu deosebita stima Conservatorul

    RăspundețiȘtergere
  4. Mdaaaa....placuta aceasta totala agresiune asupra simturilor ... ! MULTUMESC PENTRU COTROPIREA SIMTURILOR MELE!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Zâmbet cu parfum de flori pentru iertarea a ceea ce am provocat. :)

      Ștergere
  5. SUPERB SI GINGAS SCRIS CA SI SUFLETUL TAU ..FELICITARI..MAI SCRIE SA NA PUTEM BUCURA SI NOI CITITTORII TAI!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc!
      Eu scriu, nu pot fără scris, chiar dacă uneori o fac mai rar, iar postatul şi mai rar. Voi încerca să fiu mai activă, deşi îmi propun asta de 2 ani... :))

      Ștergere
  6. Superb ,sa te imbraci in liliac ,sa-ti cante lungi clopoteii craciunitelor in prag de sarbatori

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce drăguţ gând! :) Iar liliacul, da, m-ai nimerit tare bine! ;)

      Ștergere
  7. Mereu sa iti bata IUBIREA CU FLORI LA USA!Chiar de fiecare FLOARE iti va transmite un alt fel de alint,ele vor ramane mereu minunatiile acestui univers. Ma bucur ca si micutul si gingasul "mac" a fost pe acolo...Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum să nu fie macul? :) E printre florile de suflet! :)
      Mulţumesc din inimă pentru gândurile frumoase!

      Ștergere
  8. Din tot ce-as mai fi vrut sa spun
    EU m-am oprit o clipa-n drum
    Poemul sa il recitesc
    Ca-i prea frumos..
    Si-ti multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  9. superb!florile intotdeauna au inspirat iubirea.succes pe mai departe,sa ne alini simturile cu parfumul delicat al florilor............

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc! Mă voi strădui să scriu la fel, cum cere sufletul... :)

      Ștergere
  10. Iubire însemnă floare. Şi flori... Colorate, aprinse, zbuciumate... Unele se trec în altele, chiar şi atunci când se ofilesc şi mor, dar floarea este veşnică... Pentru că frumosul este etern...

    RăspundețiȘtergere
  11. SUPERB, MINUNAT..., M-AI LASAT FARA CUVINTE ! MULTUMESC IUBITA PRIETENA PT "BALSAMUL PT SUFLET" DARUIT !

    RăspundețiȘtergere
  12. NU ESTE NICIODATA PREA TIRZIU IUBIRII SA-I INTINZI O MINA SI FERICIREA SA-TI RAMINA IN INIMA"""VIATA ESTE CA UN TRANDAFIR......FIECARE PETALA E O ILUZIE SI FIECARE SPIN O REALITATE"""

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vreau totuşi să cred că viaţa poate fi şi frumoasă, de fapt şi este, pentru că ştiu că am avut multe momente de fericire deplină, iar cei câţiva spini pe care îi are trandafirul, cred că de cele mai multe ori îi multiplicăm noi cu neîncrederea în propria persoană în primul rând.

      Ștergere
  13. Minunat ! Felicitari pentru postare !

    RăspundețiȘtergere